dimecres, 12 de juliol del 2017

La pregunta del sentit. D'on venim?

"va modelar l'home. De la costella va fer-ne la dona"
"Llavors el Senyor-Déu va modelar l'home amb pols de la terra. Li va infondre l'alè de vida, i l'home es convertí en un ésser viu. Després el Senyor-Déu plantà un jardí a l'Edèn, a la regió d'orient, i va posar-hi l'home que havia modelat. 
Llavors el Senyor-Déu va fer caure l'home en un son profund. Quan quedà adormit, prengué una de les seves costelles i omplí amb carn el buit que havia deixat. De la costella que havia pres a l'home, el Senyor-Déu va fer-ne la dona, i la presentà a l'home."

El restar obert al món sovint ens fa mirar el passat, el passat del món, el de les civilitzacions actuals i passades, el de la pròpia família i, si en tenim el do, a qüestionar-nos sobre nosaltres mateixos. Què faig al món?

Aquests pensaments d'un jove, per exemple de nom Guillem, sobre els origens poden ser una forma d'arribar-hi a la qüestió...
Visc, vaig a escola, als extraescolars, jugo a casa, faig deures i a  dormir.  Visc, sortim amb els pares de cap de setmana, disfruto...Torna a ser dilluns i sant tornem'hi. 
Em faig gran, els pares no són tan guais com jo em pensava, no em deixen fer això, anar amb el grup ... 
Em faig més gran. Com està el món!!! Aquell accident, aquella guerra, els lladres... A l'abuelito no el vaig ni tan sols conèixer. Per què? On va anar? Pobreta l'abuelita que viu sempre sola. Per què morim? En té de sentit, la vida? 
I la meva? Jo... en tinc de sentit? Per què sóc així? Jo voldria ser com aquell altre!!! Per què he sortit jo així? D'on vinc? Del sexe ja en sé, però... Vinc dels meus pares, no hi ha dubtes. En tinc fotos a l'hospital del dia que vaig néixer, però... em van buscar? vaig ser un error? estic aquí per casualitat? per amor?  
I ells? d'on van venir i perquè? Dels "l'abuelito" i "l'abuelita", de l'avi i la iaia; però, i ells? dels seus pares, i aquells dels seus... quin lio de generacions... fins al principi. Però, on hi és? què va ser, el principi? Adam i Eva? No em convenç... o si?
Què en fem en aquest món? I jo, què hi pinto?
Casualitat o no? Importa?
Quin sentit dones a la teva persona?


Vols llegir el text, Gn 2,4-25?

- En català, anar-hi.

- En castellà, anar-hi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.