dijous, 10 de novembre del 2016

Un reflex dels adolescents actuals


Aquesta vegada em van sorprende alumnes de 4t d'ESO en venir ells mateixos a demanar-me poder fer el Bon dia, una hora que pensava  dedicar al repàs abans de la prova prevista del dia següent. Pesant que la iniciativa venia d'ells, vaig acceptar sense problema. Veiem primer aquesta reflexió (enllaç vídeo

Un cop acabat el vídeo, tota la classe va quedar en silenci. Fins i tot els dos alumnes que havien proposat la dinàmica. Preguntant-los directament em van respondre "ja està". Insistint una mica vaig aconseguir que s'obrís un petit debat. Tot el que va sortir d'ells és que cal fer el que un li agrada i no sempre fer cas als pares i els grans, als que veuen que sovint no són feliços.

Navegant per la Xarxa vaig saber que Lytos (canal youtube), Carlos Vidal, mallorquí de 28 anys, és un cantant multifacètic raper, beatboxing però que també és músic, escriptor, productor, mesclador de so, youtuber, expert en xarxes socials...  El seu estil enganxa fàcilment amb el jovent.  Buscant una mica més entre els seus vídeos vaig trobar un altre , vaig trobar un altre vídeo "DOS NUEVAS SECCIONES Y..." (enllaç) que tot i ser una mica llarg, em va obrir una visió diferent d'aquest Lytos, la del treball, treball i treball. Els hi faré veure un altre dia.

Amb aquesta entrada vull retratar alguns aspectes que intueixo en els adolescents i joves:
  1. Són persones inquietes que s'interroguen per un munt de coses.
  2. Tenen accés i capacitat de trobar gairebé qualsevol tipus d'informació.
  3. La forma més fàcil de fer-ho és navegant per la xarxa des dels seus mòbils.
  4. Troben més difícil el preguntar als adults
  5. Vista la informació, es queden amb 1 o 2 idees, no sempre les més importants. 
  6. Són poc reflexius.
  7. Els hi falta el sentit de la constància, del treball, treball, treball...
Tant de bo des de casa, des de l'escola aprenguem a ser més propers als infants i joves, més receptius a les seves inquietuds, més exemples de voler buscar la felicitat, però també del valor del treball i la constància. 


Col·laboració: Marc i Pablo, alumnes de 4t d'ESO, divendres 4/11/2016 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.