dilluns, 11 de gener del 2016

En començar el 2016: gràcies!

Avui dia 11 de gener, amb l'inici de les classes pels infants i joves comença novament el ritme habitual després dels dies de vacances. En una gestió que feia divendres passat, m'acomiadava de l'Uriol -la persona que m'atenia- preguntant-li com havia passat les festes i preguntant-li quins dies lliures havia tingut. La seva resposta... "aquí hem fet horari normal, només he tingut com a dies extres, el 25, 26, l'1 i el 6; però content".

Aquesta breu però contundent resposta m'ha fet pensar. Pensar i donar gràcies, gràcies per moltes coses, les quals s'anaven encadenant les unes a les altres en el meu pensament. D'aquí ha sorgit aquesta pregària d'agraïment que poso per escrit en aquest inici d'any. Tant de bo em serveixi de camí al llarg del 2016! 
  1. Gràcies per les vacances, vacances de mestre. Enguany aquests de Nadal, allargades fins el proper diumenge dia 10.
  2. Gràcies per la feina. En aquests temps de crisi econòmica i social en els que el més del 25% d'atur em recorden que tenir-ne, no és un dret si no un do.
  3. Gràcies per la vocació. Per poder-m'hi dedicar a treballar amb persones, a educar-les i acompanyar-les; de retruc elles també m'eduquen i m'acompanyen.
  4. Gràcies per la formació que ha conformat la meva ment. En uns inicis des de la vessant més tècnica i actualment més humanística, però sempre amb les persones al bell mig, 
  5. Gràcies per la cultura, cultura que m'ha donat forma de ser i de pensar: ciutadania, nacionalitat, sentiment de pertinença...
  6. Gràcies per les relacions donades: per la família que em va donar la vida, em va educar i em va ajudar a créixer. Pels companys de classe amb els que vaig aprendre i els professors que em van educar; també per l'Església on vaig ser batejat i vaig descobrint dia a dia el missatge del Crist, pels companys de feina amb els que camino... 
  7. Gràcies per les relacions escollides: per la parella que des de fa anys em fa ser feliç i per la família política que des d'ell em va acollir. Gràcies pels amics.
  8. Gràcies per la salut i la sanitat. Per la salut que em dones i per la sanitat que des del sistema ens donem. Gràcies pel cor que batega com cal, gràcies pels pulmons que inspiren i expiren rítmicament, gràcies fins i tot pels intestins i el fetge que purguen i netegen. Gràcies pel miracle del meu cos. I per no oblidar, gràcies també per la malaltia que, de tant en tant, em recorda la meva fragilitat.
  9. Gràcies per la natura que des dels seus ecosistemes, ens sosté. I de forma especial per la Terra que ens acull i el sistema solar del que formem part i, en el que a una distància miraculosa de l'astre sol ens dóna la temperatura ideal per albergar la vida.  
  10. I finalment, gràcies per la creació (fos com fos) amb la que en els primers temps vas posar les bases de la nostra relació, gràcies per l'encarnació del teu Fill, a través de la que ens va donar una nova oportunitat i gràcies pel teu pla de salvació que ens ofereixes en tot moment.  
Aquesta és la meva pregària d'inici d'any.

Et convido a pensar-hi en la teva. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.