dissabte, 10 d’octubre del 2015

La fe a l'Antic Testament, al NT, la meva fe

En hebreu, la paraula utilitzada per fe és אמונה, h'nWm, que la transcriuríem com a Emunah. El significat que se li dóna a les diverses traduccions dels passatges de l'Antic Testament cristià o de la Torà jueva on hi apareix és el de restar ferm, segur; entès sempre des de l'òptica de sentir-s'ho en la Paraula, en les escriptures, en Yahvé, el Senyor, donada la forma de pensar jueva.

Quan passa el temps el sentit canvia una mica, tot i que l'acció de la creença continua exacte. En els diversos passatges del Nou Testament s'amplia el significat a l'acceptació del missatge cristià que és el del reconeixement de Jesús com a Fill de Déu i com a Salvador nostre, així com la decisió d'establir amb Ell una relació tal que faci que entrevegi que Ell hi viu en els que ens hi diem cristians, "Ja no sóc jo qui visc; és Crist qui viu en mi. La meva vida terrenal, la visc gràcies a la fe en el Fill de Déu, que em va estimar i es va entregar ell mateix per mi." (Gal 2,20).

En el meu cas, quan miro enrere el que ja duc de vida, veig que Ell sempre ha estat al costat. Tot i que sovint, en el dia a dia mentre hi camino, no sóc capaç de sentir-ho, girant-me d'esquenes veig les seves petjades a través de mediacions variades: la Barcelona on vaig néixer, la tradició social i familiar on vaig anar a parar, els pares que em van engendrar, criar i educar, la mare que encara hi és al costat, tot allò que he anat aconseguint amb el meu esforç i la seva ajuda (estudis, amics, feina, llar, parella, família política...), la última vegada que, sentint-me desemparat vaig ser capaç de demanar ajuda, la vaig rebre...

I torno a afirmar, sovint només en sóc conscient quan em paro i miro enrere. I per això necessito aturar-me i mirar al voltant en silenci. Aquesta pregària de la mare Teresa de Calcuta ofereix un possible camí de creixement en el nostre ser germans amb els germans...

El fruit del silenci és l'oració,
El fruit de l'oració és la fe,
El fruit de la fe és l'amor,
El fruit de l'amor és el servei,
El fruit del servei és la pau,


Parat una estona, mira enrere i per començar,
Fes silenci!  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.