dimecres, 29 de juliol del 2015

Maria del Mar Albajar: "era fomut ser monja"

"Hi ha un Evangeli que hem de comunicar"

Fa unes setmanes, l'11 de juny, era escollida la germana Maria del Mar Albajar, de 44 anys, com a nova abadessa de Sant Benet de Montserrat. Coneguem-la des de les seves pròpies paraules a través del vídeo que resumeix (11') l'entrevista que va concedir al portal CatalunyaReligio.cat. Si vols veure l'entrevista sencera (39'), clica aquí.


Diu moltes coses, repassa diversos temes, però en el sentit del tema de les Entrades "Necessitem Referents", algunes de les coses que diu de quan era jove, de la seva vocació: 
  • Ja ho deia jo que entrava al monestir per ser feliç.
  • Ara vaig entenent aquest "ser feliç" d'autenticitat. Dir sí a allò que tu ets més profundament,
  • L'experiència de les monges que jo coneixia aquí era bastant fomut ser monja. 
  • Vaig acabar econòmiques, jo volia ser una dona d'empresa. Ho relaciono amb la tranquil·litat d'aquell estiu, lectures, persones que vaig conèixer... i em vaig sentir cridada.
  • Des d'aquell moment vaig fer tot el possible per no ser monja. per que no anava gens amb el que jo pensava que era una vida normal per una persona com jo. Em semblava contrària a tots els meus valors i al que a mi em semblava que era una vida satisfactòria. 
  • M'ha costat molt acceptar qui sóc jo. Ha esta un procés difícil d'acceptació de la meva vocació.
  • Ens pregunten si ens avorrim, ens ho pregunten molt. I què fem aquí?
  • No és pel que fem que hi som aquí. La vida monàstica és una resposta a un Déu que et fascina, que quan diem Déu no sabem que diem. és un misteri que t'atrau.
Què és el que més et crida l'atenció? 
En què et veus reflectit o reflectida?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.